Draaiboek keuken

Draaiboek van het keukenteam. 

Het team bestaat uit 8 personen, waaronder 1 coördinator. Een aantal van hen maken de onderstaande gerechten.

Er zijn 5 gerechten; totaal ongeveer 62 porties.
1) zoete taart                          6/8stukken                  1,50
2) hartige taart                        8 stukken                    2,50
3) ander hartig gerecht        8/10 porties                2,50
4) ander hartig gerecht        8/10 porties                2,50
5) saté                                        30 porties                    3,50

Koffie en thee  worden geserveerd van 15:30 tot 1830 uur.
Warme gerechten van 17.00 -18.30 uur.
Na 18.30 uur is de keuken gesloten.

Taak coördinator keuken.

–           Aanwezig zijn om 13.30 uur.
–           Kratten naar beneden sjouwen.
–           Keuken inrichten.
–           Aan het eind keuken controleren.
–           Roosterindeling maken.
–           Kookindeling maken.
–           Spullen aanschaffen.
–           Vraagbaak.
–           Vergaderen 1x per 2 maanden met de stuurgroep.
–           Voor vergaderen met de voorzitter 1x per 2 maanden.

Rooster. Met 3 personen in de spits.
1) 15.30 – 16.30                                 2 personen
2) 16.30 – 18.00                                 3 personen
3) 18.00 – 19.00                                 2 personen
Zijn er minder dan 8 personen, dan wordt het rooster aangepast.

Om 20.00 uur worden de keukenspullen naar boven gebracht.

Als een nieuwe vrijwilligster zich aanmeldt, dan wordt zij 3x ingewerkt en daarna wordt van weerskanten bekeken, of de samenwerking bevalt.

Gang van zaken op de zondagmiddag.

– Els en Sylvia zijn er om 13.30 en helpen alles naar beneden sjouwen.
– Uitpakken en keuken inrichten.
– Magnetron aan Jan vragen en boven op ijskast zetten.
Koffiezetapparaat met filterzakje en weinig water later doorlopen.
14.30 uur koffie zetten. 10 afgestreken koffie schepjes op 10 koppen koffie.
– Als de koffie klaar is, deze in de grote isoleerkan doen en nieuwe zetten.
– In totaal worden er 20  koppen koffie gezet. Als deze op is gaan we verder met Senseo. Er is tot 18.30 uur koffie en thee beschikbaar.
– Water in de waterkoker en daarna in de isoleerkan voor de thee.
– Om 14.45 wordt er met de vrijwilligsters die er zijn, gezamenlijk koffie en thee gedronken.
– Om 15.30 starten 2 personen uit het keukenteam volgens het rooster.
Deze treffen ook voorbereidingen voor het eten, brood en hartige taart  snijden enz.
– Om 16.15 uur wordt de oven aangezet op stand 4 (midden)
– Van 15.30 tot 17.00 wordt er ook 1 koud/of lauw gerecht geserveerd. Meestal hartige taart.  Evt. opwarmen in de magnetron.
– Vanaf 17.00 tot 18.30 worden de warme gerechten geserveerd. Deze staan met prijzen   op de menukaarten en op het bord.
– Van 16.30 tot 18.00 uur is het de drukste periode. Er staan dan altijd 3 mensen ingeroosterd.
2 vrouwen warmen de gerechten op en 1 ruimt vast de keuken op, zoals de koffiespullen. Bij afwezigheid wordt het rooster aangepast.
–  Gerechten moeten kant en klaar zijn, zodat ze in de magnetron, oven of pan opgewarmd kunnen worden.
–  De gerechten niet brengen, vrouwen moeten het zelf meenemen vanaf de bar.
–  Er wordt geen frituur gebruikt en er wordt niet gekookt (bijv. rijst) in de keuken.
–  In de ijskast wordt alles koel bewaard tot het nodig is.
–  Als er instructie nodig is voor je gerecht, geef dat duidelijk door aan de ander. Het beste is zelf je gerecht helemaal klaar te maken.
–  Er zijn altijd schorten of T-shirts aanwezig.
–  Het rooster hangt op de ijskast. Daar kan ook opgeschreven wat er aangevuld moet worden.
–  Dit draaiboek krijgt iedereen. Ik heb het altijd bij me en het ligt in de la.
–  Onkosten via de mail bij Vera declareren, het liefst voor zaterdag. Bedragen omschrijven: wraps…..eieren… Bonnen kun je inleveren bij Vera.
Vera geeft je dan zondag het bedrag terug in een envelop.


Versie: september 2016

Reacties zijn gesloten.