17 juli 2016

Met 39 bezoeksters mogen we de bijeenkomst van 50plusminus op deze echt zomerse dag toch best wel weer geslaagd noemen! Er waren drie nieuwe vrouwen van wie we natuurlijk hopen dat ze ons vaker komen bezoeken.
Het was de hele middag en avond een oergezellige sfeer: er werd veel gedanst, de keukenhapjes gingen allemaal op en er werd na kwart over acht nog lang nagepraat!!
Voor de verandering wil ik het deze keer eens hebben over al die vrijwilligers die al vanaf half twee aanwezig zijnen alle voorbereidingen treffen voor onze bijeenkomsten.
In januari (nieuwjaar) en in maart (speeddate) starten we zelfs al om 12 uur! Het geeft jullie als bezoekster een inkijkje achter de schermen: wat is er allemaal nodig om onze middagen tot een succes te maken? Allereerst moeten er allerlei dozen en tassen via de trap naar beneden worden gesjouwd, dit doen we met elkaar. Daarna begint iedereen met haar eigen taken:
Els en Sylvia zorgen bij ons altijd voor het uitpakken en klaarzetten van alle keukenbenodigdheden. Zij richten de keuken in, zorgen o.a. ook voor onze lekkere koffie en thee! Thuis zijn door diverse vrijwilligers alle hapjes en taarten al gemaakt.
Cock is verantwoordelijk voor het creëren van de gezellige aankleding van de ruimte (versieren van de muren en tafels); zij miste deze keer twee van haar vrijwilligers wegens vakantie (Jeanette en Anna).
Von heeft de verantwoordelijkheid voor de bar: zij spoelt alle glazen, telt alle voorraden drank, vult koelkast met pils en witte wijn en zorgt voor het vullen van de notenbakjes.
De DJ’s Olga en Marja installeren de laptops en de geluidsinstallatie en testen de sound.
Ondergetekende verzorgt het klaarzetten van de entreetafels.
Zo is iedereen druk bezig van half twee tot kwart voor drie. Dan roept Vera iedereen bij elkaar om gezamenlijk koffie te drinken. Meestal iets lekkers bij de koffie, even kletsen en ….bijkomen. De eerste vrijwilligers die dienst hebben druppelen binnen en ook zij schuiven even gezellig aan bij de overige koffiedrinkers. Om tien voor half vier zoekt iedereen haar eigen werkplek op en kan de bijeenkomst goed voorbereid beginnen!! Alles is dus aanwezig voor een gezellige meeting maar of die er komt hangt natuurlijk af van bezoeksters en vrijwilligers.

Vera

Reacties zijn gesloten.